Skuteczna ekspozycja towaru zmienia (na korzyść sprzedawcy) reakcje klientów na eksponowany produkt i reakcje na całość witryny. Atrakcyjna witryna zachęca do wejścia do sklepu i stymuluje zainteresowanie ofertą. Wykorzystanie regałów reklamowych w prosty sposób zwiększa wpływ salonu sklepowego na zachowania klientów i poprawia ich wrażenia z zakupów.
Dobre stojaki ekspozycyjne zwiększają liczbę osób, które, przechodząc obok witryny, zatrzymują się. Zwiększa się także liczba klientów wchodzących do sklepu (spośród osób przechodzących obok, - widzących wystawę zewnętrzną sklepu), jak również wydłuża się średni czas wizyty. Ciekawa wystawa, z wykorzystaniem regałów i standów promocyjnych, zwiększa zaangażowanie i pozytywne doświadczenie klienta (a to dzięki bardziej atrakcyjnej i jednocześnie bardziej intuicyjnej ekspozycji).
Z kolei zwiększone zaangażowanie to większa liczba kupujących, którzy zatrzymują się w danym obszarze sklepu. Konwersja jest wskaźnikiem ściśle powiązanym z wynikiem finansowym, a obszary sklepu odnotowujące wyższą konwersję generalnie generują wyższe zyski ze sprzedaży.
Salony sprzedaży charakteryzujące się elegancką ekspozycją są dobrym miejscem komunikowania marki i informacji o jej produktach. Prototypowanie i testowanie różnych koncepcji przed stworzeniem ostatecznej koncepcji wystawienniczej pozwala na uzyskiwanie wyższych wskaźników sukcesu przez wybór najskuteczniejszych metod prezentacji.