Punkt sprzedaży, to miejsce, w którym klient ma czuć się dobrze i znaleźć to, czego szuka. Wiąże się to z ekspozycją produktów na półkach i regałach. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to wygląd tych półek i regałów. Stabilne, solidnie wykonane stojaki podnoszą prestiż lokalu, w którym są stosowane.
Idealnie, jeśli nasze meble ekspozycyjne pasują do eksponowanych tam produktów. Ma to znaczenie zwłaszcza dla stojaków z hakami lub kieszeniami – jeśli nasz stojak był wykonywany na miarę, to kieszonki są wypełnione po brzegi, nic z nich nie wystaje ani nie wypada, a zawieszone blistry wiszą na haku stabilnie, poziomo i sięgają akurat do końca jego długości użytkowej (przy pełnym załadowaniu).
W kwestii dopasowania stojaka do produktu liczy się styl i rozmiar, a także wygoda użytkowania - wyjmowania i wkładania towaru z powrotem. Jeśli stojak jest przyjazny użytkownikowi, klient chętniej obejrzy produkt z bliska – co efektywnie przełoży się na wartość sprzedaży. Nasz towar powinien wyglądać dobrze także wtedy, gdy jego znaczna część już się sprzedała – stojak nie może straszyć pustymi kieszeniami. Stojak powinien być równie stabilny w każdym stadium wyładowania towarem, żeby klient nie wahał się sięgać po towar (resztki towaru nie wypadają ze stojaka).
Inna rzecz, to wysokość wyeksponowanego towaru. Najefektywniej eksponowany jest ten produkt, który znajduje na wysokości wzroku odbiorcy, o którego zabiegamy (ta wysokość będzie inna dla dorosłych niż dla dzieci). Oczywiście, w żadnym punkcie sprzedaży nie da się umieścić całości asortymentu na wysokości wzroku klienta. Niemniej, warto zadbać o to, by klient nie musiał kucać, żeby go sięgnąć, ani – w przypadku osób niższych - prosić o pomoc kogoś wyższego. W przypadku dzieci umieszczenie produktu na półkach nie powinno przekraczać około 130 cm, dla osób dorosłych półki z towarem powinny być umieszczone powyżej 150 cm i nie wyżej niż 190 cm. Najniżej umieszczony towar (np. w koszach na dole stojaka) może być umiejscowiony około 50cm od podłogi.